26 apr. 2012

CLARA


Namn / Name: Clara J:son Borg



Avdelning / Department: Textil-Kläder-Formgivning /Textil-Garmet-Design


Favoritfärg / Favorite color: Turkos / Turquoise

Vart är du i ditt examensarbete just nu? /What are you working with right now?

Jag håller på med att spela in olika ljuda av strumpbyxor till mina filmklipp och försöker föra samman dessa två. Parallellt försöker jag skriva klart min rapport och jobba med installationen av arbetet. 
/ I am recording sounds from tights and trying to unite those two. In parallel, I am trying to finish up my report and to work with the installation of the work.
Vad inspirerar dig just nu/What inspires you right now?
Kroppen, ljud och rytmer / Bodies, sounds and rhythms 
Vilken konstnär/designer (levande eller död) skulle du vilja ta en fika med?
Which artist/designer (dead or alive) would you like to take out for a ”fika”?
Gunvor Nelson hade jag gärna bjudit på en en skorpa i vår ateljé!
/ I would have invited Gunvor Nelson for a biscuits in our studio!

Foton från Claras arbetet /Photos from Clara's work:




Inga kommentarer: